top of page
  • תמונת הסופר/תעו"ד נדב קימל

מחלת הפיברומיאלגיה (דאבת השרירים) הוכרה כתאונת עבודה.

עודכן: 4 במאי 2022

אושר לראשונה!

מחלת הפיברומיאלגיה (דאבת השרירים) הוכרה כתאונת עבודה. בפסק דין תקדימי שניתן בבית הדין לעבודה בחיפה אושרה תביעה שהגיש עובד בכיר באחת החברות הגדולות במשק נגד הביטוח הלאומי להכרה במחלת הפיברומיאלגיה שבה לקה לאחר תאונת דרכים בדרכו לעבודה.


מהי מחלת הפיברומיאלגיה? מחלת הפיברומיאלגיה (דאבת השרירים) הינה מחלה עם כאב כרוני מפושט וברגישות עזה על פני מקומות רבים בגוף בצירוף עייפות. התסמונת פוגעת קשות ברמת התפקוד המקצועי, החברתי והמשפחתי של הלוקים בה. בתסמונת מטפלים בדרך כלל ראומטולוגים, אף שבניגוד למחלות ריאומטולוגיות אחרות, אין בפיברומיאלגיה עדות לדלקת. את המחלה יכולים לאבחן גם רופאים למחלות פנימיות ורופאי משפחה. התסמין המרכזי של פיברומיאלגיה הוא כאב כרוני ומפושט (בכל הגוף). את הכאבים חשים בכל מערכת השרירים, המפרקים והשלד ובמיוחד בצוואר ובגב, ברגליים ובידיים. אין הקלה בכאבי השרירים בעת מנוחה, והכאבים אפילו מחמירים בשעות הלילה והבוקר. תסמינים נוספים: הפרעות שינה הכוללות קשיי הירדמות ויקיצות מרובות. כתוצאה מכך השינה אינה מרעננת וישנה עייפות ניכרת במשך היום.

  1. תסמיני חרדה ו/או דיכאון.

  2. לעיתים יש קשיי ריכוז וזיכרון.

  3. לעיתים יש תלונות הקשורות למערכת העיכול כמו כאבי בטן ותופעות של תסמונת המעי הרגיז (כאבי בטן, שלשול ועצירות לסירוגין ונפיחות בבטן). תלונה שכיחה נוספת היא הצורך להטיל שתן לעיתים קרובות. בין 2% ל־8% מהאוכלוסייה סובלים מפיברומיאלגיה. שיעור הנשים הסובל מהתסמונת גדול פי 7 עד פי 9 משיעור הגברים. המחלה מאובחנת בדרך כלל בין גיל 20 לגיל 50, אך היא יכולה לתקוף גם ילדים. הנתון המדהים ביותר הוא שהתסמונת אינה מאובחנת אצל 75% מהאנשים שסובלים ממנה. ממה נגרמת פיברומיאלגיה? נראה שלפיברומיאלגיה יש רקע גנטי, שכן הסיכון ללקות בה גדל אם במשפחה הקרובה יש מישהו שסבל ממנה או שעדיין סובל ממנה .כמו כן, ידוע שאירועים טראומתיים שונים כמו חבלות פיזיות, טראומות ולחץ נפשי, עלולים להביא להתפרצות התסמונת. נמצא גם קשר בין זיהומים שונים ובהם זיהומים ויראליים קשים לבין התפרצות פיברומיאלגיה. חולי פיברומיאלגיה שהוכרו על ידי המוסד לביטוח לאומי, זכאים לקבל זכויות שונות ולרבות קצבת נכות כללית, קצבת שירותים מיוחדים, זכויות המגיעות לנפגעי עבודה וכן סל שיקום מקצועי. ובחזרה לפסק הדין התקדימי: העובד, שעבר במהלך שנת 2019 תאונת דרכים בדרך לעבודה, החל לפתח מספר שבועות לאחר התאונה, תסמינים האופייניים למחלת הפיברומיאלגיה כגון עייפות, תשישות, כאבים מפושטים בכל הגוף ועוד.. לאחר שאובחן כחולה פיברומיאלגיה, פנה לביטוח הלאומי וביקש להכיר במחלה כקשורה לתאונה ותביעתו נדחתה. העובד לא ויתר ופנה לעו"ד על מנת לתבוע את זכויותיו מביטוח לאומי וזכה בתביעה! העובדה שניתן פסק דין, מקלה מאוד על חולי פיברומיאלגיה שלקו בה במהלך עבודתם לקבל את זכויותיהם מול המוסד לביטוח לאומי.

והמסר שלי אליכם? תמיד יש מוצא, צריך רק לרצות למצוא אותו.

לכן אני אתכם בתהליך, זמין לכל שאלה והתלבטות מסייע במציאת פתרונות והופך את כל ההליך לפשוט וקל יותר.


53 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

תביעת תאונת עבודה – יש לכם פנסיית נכות או פוליסת אובדן כושר עבודה?

בואו לבדוק אם אתם זכאים לקצבת אובדן כושר עבודה ** שיחת ייעוץ חינם שם טלפון אימייל שליחה בואו לבדוק אם אתם זכאים לקצבת אובדן כושר עבודה ** שיחת ייעוץ חינם שם טלפון אימייל שליחה העבודה שלנו היא מרכיב מש

bottom of page