top of page
  • תמונת הסופר/תעו"ד נדב קימל

פטור ממס הכנסה לחולי סרטן – סרטן השד בקרב נשים

עודכן: 13 ביוני 2022

יכול להיות שאת זכאית לפטור!

שם

טלפון

אימייל

שליחה

בואי לבדוק אם מגיע לך פטור

שם

טלפון

אימייל

שליחה

חליתן בסרטן השד? ניצחתן את המחלה והחלמתן? ידעתן שניתן לבחון אפשרות לקבל גם בדיעבד פטור ממס הכנסה/אובדן כושר עבודה, ביטוח מחלות קשות, תג חניה לרכב מול הרשויות ומול חברות הביטוח?

ולעיתים כל זאת מרגע הופעת הסימפטומים?! מהו סרטן השד? סרטן השד הינה המחלה הממארת השכיחה ביותר בישראל ובעולם המערבי. כ- 5,000 נשים, מאובחנות מדי שנה כחולות בסרטן השד בישראל. ככל שהמחלה מאובחנת בשלבים המוקדמים עולים סיכויי הריפוי לכ – 90%. מחקרים מראים עליה מתמדת במספר הנשים אשר מחלימות מסרטן השד וזאת בזכות הגילוי המוקדם ובזכות שיפור דרכי הטיפול והגברת המודעות הנרחבת בארץ.סרטן השד אחראי לכשליש ממקרי הסרטן החדשים בכל שנה בכלל הנשים. זוהי המחלה הממאירה השכיחה ביותר בקרב נשים בכל קבוצות האוכלוסייה בישראלבהשוואה למדינות עם השיעורים הגבוהים ביותר בעולם, ישראל נמצאת במקום ה-26 במס' החולים החדשים לשנה אך במקום נמוך יחסית – 69 – מבחינת תמותה מסרטן השד. בממוצע, כ- 10% ממקרי סרטן שד נובעים מנטייה תורשתית. אחד הרמזים החשובים ביותר לקיום נטייה תורשתית לסרטן שד ושחלה הוא סיפור של מקרי ממאירות במשפחה, ולכן השלב הראשון בבירור הוא בניית עץ משפחה הכולל מידע על ממאירויות. במרבית המקרים חולות סרטן שד וחולות סרטן שחלה רבות אינן מודעות למשמעותה ולחשיבותה של בדיקה גנטית עבורן ועבור בנות משפחתן, ולכן אינן פונות לייעוץ גנטי ואינן מבצעות אותה מהו סרטן? איברי הגוף ורקמותיו מורכבים מאבני בניין קטנות הקרויות תאים. סרטן הוא מחלה של תאים אלה. תאים בחלקים שונים של הגוף עשויים להיראות ולתפקד באופן שונה, אולם רובם מתחדשים באותה צורה, כלומר באמצעות חלוקה. בדרך כלל חלוקת התאים מתרחשת באופן מסודר ומבוקר. אם התהליך יוצא משליטה מסיבה כלשהי, ממשיכים התאים להתחלק ללא בקרה ונוצר גוש תאים הקרוי 'גידול'. גידולים עשויים להיות שפירים או ממאירים. מהם גורמי הסיכון לסרטן שד בקרב נשים?

  1. מין (מגדר) סרטן השד נפוץ הרבה יותר בקרב נשים מאשר בגברים. מדי שנה מאובחנים כ-50 גברים החולים בסרטן השד, בהשוואה ליותר מ-4,500 נשים.

  2. גיל הסיכון לחלות בסרטן עולה עם הגיל. מנתוני רישום הסרטן הלאומי בישראל נמצא כי סרטן השד שכיח יותר בקרב נשים בגיל 50 ומעלה וכ-79% מהחולות מאובחנות בגילים אלה. כ-15% מהחולות מאובחנות בגילאי 49-40, וכ-6% מהחולות מאובחנות מתחת לגיל 40.

  3. היסטוריה משפחתית לגנטיקה משקל משמעותי בסיכוי לחלות בסרטן השד. נשים שבמשפחתן אובחנו קרובות או קרובים בסרטן שד או שחלה ובקרבה ראשונה (אם או אחות) או נשים שאובחנו כבעלות מוטציה גנטית המעלה את הסיכון לחלות, נמצאות בסיכון גבוה יותר לחלות בסרטן.

  4. היסטוריה רפואית ומבנה השד מי שחלתה בעבר בסרטן שד, כולל בגידולים מסוג Lobular Carcinoma In Situ) LCIS ,(Ductal Carcinoma In Situ) DCIS) ו-ADH Atypical Ductal) (Hyperplasia וכן מי שחלתה במחלת שד שאינה סרטן, או אישה בעלת מבנה שד צפוף – נשים אלה נמצאות בסיכון גבוה יותר לחלות בסרטן שד. 'שד צפוף' אופייני במיוחד לנשים צעירות.

  5. אורח חיים מחקרים מראים על קשר ברור בין עלייה בסיכון לחלות בסרטן השד בנשים צעירות, לבין השמנת יתר, היעדר פעילות גופנית, תזונה לא מאוזנת, צריכת אלכוהול מוגברת ועישון.

  1. גוש

  2. שינוי בצורה או בגודל השד

  3. שקע או בליטה בעור

  4. גירוד עקשני שאינו חולף

  5. אי-נוחות או כאבים (תופעה שאינה שכיחה)

  6. הופעת אודם וחום בשד, ללא קשר להנקה או לזיהום. בפטמה:

  7. פטמה ששקעה פנימה לאחרונה

  8. גוש

  9. פצע שלא מחלים או אקזמה (פריחה) שאינה חולפת

  10. הפרשה מהפטמה (שאינה קשורה להנקה). בזרוע: ·       גוש או נפיחות בבית השחי.הידעתם כ-80% מהנשים שחלו בסרטן השד אינן משתייכות לקבוצת סיכון? לכן, כל אישה צריכה להיות מודעת לגופה ולהיבדק על פי ההמלצות. מה הן דרכי האבחון? בדיקה עצמית לבדיקה עצמית יש משקל גדול באיתור סרטן השד. אם הבחנת בשינויים או בגוש, יש לפנות לרופאה להמשך בדיקה. בדיקת רופאה מגיל 30 לערך, מומלץ להיבדק אחת לשנה על ידי רופאה המתמחה בבדיקת שד ידנית. הרופאה בודקת את השדיים ואת בלוטות (קשריות) הלימפה בבית השחי ובצוואר. ממוגרפיה על פי המלצות המועצה הלאומית לאונקולוגיה, על נשים מגיל 50 ומעלה לבצע בדיקת ממוגרפיה אחת לשנתיים, במכונים שאושרו על ידי משרד הבריאות. אולטרה-סאונד בדיקת האולטרה-סאונד אינה בדיקת סקירה, אלא בדיקה משלימה. היא יכולה לשמש כבדיקה לנשים צעירות מאוד, לבדיקת קשריות הלימפה בבית השחי, לבירור ממצאים שעלו בבדיקות דימות אחרות או לאחר ממוגרפיה במקרה של שדיים צפופים.

  1. הגשנו בקשה לתג חניית נכה לרכב – התביעה אושרה תוך חודש וחצי.

  2. הגשנו תביעה להמשך זכאות לקבלת קצבת נכות כללית- התביעה אושרה לעוד שנה וחצי, למרות שכבר לא עברה טיפולים, אך כן נטלה כדורים ונמצאה במעקב קבוע. ביטוחים פרטיים: לאחר בדיקת פוליסות הביטוח שהיו ברשותה, אושרו הזכויות הבאות: 1. תביעה לקבלת אובדן כושר עבודה. 2. פיצוי בגין מחלות קשות בגין פוליסת ביטוח בחברת ביטוח נוספת. זהו מקרה קלאסי שמראה עד כמה חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע, מעבר לעו"ס בבתי החולים וזאת על מנת על מנת להבטיח את הזכויות שלכן בכל המישורים. גם אם מחליטים להגיש את התביעות באופן עצמאי.

מכירים נשים שחלו? הפנו אותן אלי.

אני מנהל את התהליך עבורן, מול המערכות, באופן שיאפשר להן להמשיך את מהלך החיים שלהן ולחיות בנחת, בלי לחשוש ולדעת שיש על מי לסמוך.

אני אתכן בתהליך, זמין לכל שאלה והתלבטות, מהווה מגן מקצועי ואנושי אל מול המוסדות הבירוקרטים, מסייע במציאת פתרונות והופך את כל ההליך לפשוט וקל יותר.

הרבה בריאות!

21 צפיות0 תגובות
bottom of page