top of page
  • תמונת הסופר/תעו"ד נדב קימל

פטור ממס הכנסה לחולי סרטן – סרטן הערמונית

השאר פרטים לבדיקת זכאות לפטור

שם

טלפון

אימייל

שליחה

יכול להיות שמגיע לך פטור

שם

טלפון

אימייל

שליחה

חליתם בסרטן הערמונית? מכירים אנשים שחלו? ידעתם שאולי מגיעה לכם אפשרות לקבל פטור ממס הכנסה?

מהו סרטן הערמונית? סרטן הערמונית הוא הסרטן השכיח ביותר בגברים בישראל. שיעור ההישרדות מהמחלה עומד על כ-97%. שיא התחלואה בגיל 74 – 70. פחות מ – 1% מהמקרים מאובחנים מתחת לגיל 50. מחקרים מוכיחים כי אימוץ אורח חיים בריא יכול לעזור בהפחתת הסיכון לחלות בסוגי סרטן שונים, בהם סרטן הערמונית. האגודה למלחמה בסרטן ממליצה לציבור הגברים להפחית את הסיכון לחלות בסרטן הערמונית בדרכים הבאות:

  1. לאמץ תזונה מאוזנת: מומלץ להרבות באכילת ירקות ופירות ומזונות עשירים בסיבים, להימנע מאכילת מזונות עתירי קלוריות עשירים בסוכר ובשומן. להמעיט באכילת מזון מעובד, מעושן, מטוגן, מלוח ומשומר. להפחית אכילת בשר אדום ולהעדיף שתיית מים ולא משקאות ממותקים.

  2. לשקול צריכה קבועה של עגבניות: ישנן עדויות מדעיות לפיהן צריכה גבוהה וקבועה של עגבניות, טריות או מבושלות, למשל כרוטב שקשוקה וכדומה, יכולה לעזור בהפחתת הסיכון לסרטן הערמונית. על כן מומלץ לשקול צריכה קבועה של עגבניות כחלק מהתפריט היומי.

  3. להקפיד על משקל גוף תקין ולהימנע מהשמנה: מומלץ לשמור על מדד מסת גוף של BMI תקין בין 18.5 ל-24.9.

  4. לבצע פעילות גופנית קבועה: מומלץ לבצע מדי יום, במשך כ-30 דקות לפחות, פעילות גופנית נמרצת להעלאת הדופק, כגון הליכה מהירה, ריצה, רכיבה על אופניים, שחייה וכדומה.

  5. להימנע לחלוטין מעישון: הימנעות מעישון סיגריות בפרט וכל מוצרי הטבק והניקוטין בכלל, כולל נרגילה וסיגריה אלקטרונית, יכולה להפחית את הסיכון לתחלואה. מומלץ להימנע גם מעישון פסיבי ומעישון מיד שלישית הכולל חשיפה לחלקיקים רעילים ומסרטנים הנצמדים לבגדים, לשיער ולשטיחים. ההמלצות האגודה למלחמה בסרטן לתופעות המחייבות פניה לרופא: התופעה העיקרית מתבטאת בקשיים בהטלת שתן. בנוסף, ייתכן שיופיע אחד או יותר מהסימנים הבאים:

  6. קושי להתחיל בהטלת השתן.

  7. זרם שתן חלש.

  8. מתן השתן נמשך זמן רב יותר או שהוא נפסק ומתחיל מחדש, לסירוגין.

  9. טפטוף לאחר סיום מתן השתן.

  10. צורך להטיל שתן לעיתים תכופות במשך היממה, למרות שהכמות הכוללת קטנה.

  11. צורך להטיל שתן במשך הלילה, דבר שלא היה בעבר.

  12. צורך דחוף בהטלת השתן בכל עת שהיא, כמעט ללא יכולת להתאפק.

  13. תחושת חוסר התרוקנות, למרות שזרם השתן נפסק.

  14. כאב או צריבה בעת מתן השתן.

  15. דם בשתן.

  16. דם בנוזל הזרע.

  17. ירידה בתפקוד המיני. אם מופיעות תופעות כמו אלו שהוזכרו לעיל ובמיוחד אם אינן חולפות, האגודה למלחמה בסרטן ממליצה לפנות לרופא, רצוי לאורולוג מומחה, לבירור. במרבית המקרים אין מדובר בסרטן, אך אבחון נכון ובזמן יאפשר מתן טיפול מתאים. אל תישארו לבד, האגודה למלחמה בסרטן מפעילה פורומים להתמודדות וייעוץ עם מחלת סרטן הערמונית.

ומה לגבי הזכויות הכספיות שלכם מול המערכת? אתם נמצאים בהתמודדות בריאותית מורכבת השואבת מכם כוחות נפשיים ופיזיים ועל כן, חשוב לי שבתחום המשפטי יהיה לכם שקט נפשי. חשוב למצות את הזכויות במהלך הטיפול ובסמוך לאבחון ולא להמתין חודשים או שנים עד לאחר סיום הטיפולים. אני יודע לנהל את התהליך עבורכם מול המערכות באופן שיאפשר לכם להמשיך בסדר החיים שלכם לחיות בנחת ובלי לחשוש ולדעת שיש על מי לסמוך. אני אתכם בתהליך, זמין לכל שאלה והתלבטות, מהווה מגן מקצועי ואנושי אל מול המוסדות הבירוקרטים מסייע במציאת פתרונות והופך את כל ההליך לפשוט וקל יותר.

הרבה בריאות!

67 צפיות0 תגובות
bottom of page