top of page
  • תמונת הסופר/תעו"ד נדב קימל

על קצבת סיעוד /חוק סיעוד מביטוח לאומי, בגובה העיניים

למדנו כבר שבגין בעיות רפואיות נשים יכולות להגיש תביעות שונות לביטוח לאומי עד גיל 62 ואילו גברים עד גיל 67.

ומה קורה במידה ומצבנו הרפואי החמיר אך התחלנו לקבל קצבת זקנה או שטרם התחלנו לקבל, אך עברנו את גיל 62 או 67 ?

לשם כך בדיוק ניתן לבחון אפשרות לתבוע את המוסד לביטוח לאומי בתביעה לקבלת קצבת סיעוד.

קצבת סיעוד נועדה עבור אנשים שחצו את גיל הזקנה ומתגוררים בבית אשר זקוקים לעזרה בביצוע פעולות היומיום, או לאנשים שזקוקים להשגחה בבית בעקבות בעיה רפואית שהחמירה או בעיה רפואית חדשה, אנשים שעברו ניתוח, תאונת דרכים שמגבילה אותם, אבחנה של מחלה קשה, ניתוחים שונים שבעקבותיהם קיימת הגבלה וצורך בעזרה, לא מדובר על רשימה סגורה של מחלות, או בעיות רפואיות, אלא מה שחשוב לקחת מכאן הוא שכל אזרח מעל גיל זקנה, אשר מתקשה בתפקוד ובביצוע פעולות היומיום, או אנשים הזקוקים להשגחה בביתם למען בטיחותם וכן בטיחות הסובבים אותם, עשויים להיות זכאיים לקבל קצבת סיעוד מביטוח לאומי.




אז מהי אותה קצבת סיעוד ?

מדובר על שש רמות זכאות שבחלקן ניתן לקבל שעות עזרה, בחלקן ניתן לקבל קצבה בנוסף לקצבת הזקנה ובחלקן של הרמות זכאות אף ניתן לקבל גם שעות עזרה בשירותי סיעוד וגם קצבה בכסף בנוסף לקצבת הזקנה.


אז רגע לפני שממלאים את הטפסים ומגישים תביעה, חשוב לדעת כי יש מבחן הכנסות עבור יחיד ועבור בני זוג, את הרשימה המלאה ניתן לראות באתר הביטוח הלאומי, ומומלץ מאד שלא למהר ולהגיש תביעה לפני שבודקים האם אתם עומדים בדרישות.


עוד חשוב לדעת, לא ניתן לקבל קצבת סיעוד מהמוסד לביטוח לאומי בזמן שמגיש התביעה מאושפז בבית חולים ציבורי, וכן לא ניתן לקבל קצבת סיעוד ובמקביל לקבל קצבת שירותים רפואיים מיוחדים.


וכמו תמיד, חשוב מאד לצרף את כל המסמכים הרפואיים יחד עם התביעה.


למידע נוסף אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר





bottom of page