top of page
  • תמונת הסופר/תעו"ד נדב קימל

ידעתם שניתן לקבל גמלת סיעוד וקצבת סיעוד ביחד?

עודכן: 4 במאי 2022

בשבוע שעבר קיימתי שיחה מרגשת עם 2 אחיות מודאגות. אביהם התאלמן לא מכבר ולאור המצב הוא צפוי לעבור לגור בקיבוץ יחד עם אחת מבנותיו בצפון הרחוק. האב מאובחן עם מספר ליקויים רפואיים ולאחרונה אובחן עם אלצהיימר. מחלת אלצהיימר היא מחלה ניוונית של המוח. בעקבות התהליך הניווני, המתקדם עם הזמן ומערב חלקים שונים של המוח, נגרמים ליקויים ביכולות החשיבה והתפקוד ובכלל זה ליקויים ביכולת הזיכרון והלמידה, השפה, עיבוד המידע החזותי וההתמצאות, התכנון, שינוי בדפוסי ההתנהגות ועוד.


בנותיו פנו אלי לייצוג בתביעה מול ביטוח לאומי בקבלת גמלת סיעוד עקב מצבו הבריאותי של האב וכן מול חברת הביטוח לאור פוליסת סיעוד (קצבת סיעוד) שרכש באופן פרטי. המשפחה היא עמוד התווך בתמיכה ובטיפול בסובלים מאלצהיימר. עיקר הנטל נופל על בני הזוג או על ילדי החולה, המתמודדים לעתים קרובות עם משימות ותפקידים מורכבים ועם דרישות ולחצים מכיוונים רבים. המציאות של המשפחה הזו השתנתה ביום אחד. היה לי חשוב לאפשר לאחיות ולאביהם לקבל עזרה כספית וכמה שיותר, שתעזור להם להתארגן בסדר החיים החדש שלהם, לחיות בנחת ובלי חשש. מהי גמלת סיעוד בקצרה? גמלת הסיעוד מביטוח לאומי, רלוונטית לבת 62 ולבן 67. ניתן לקבל את גמלת הסיעוד בנוסף לקצבת הזקנה אך לא בנוסף לקצבת שירותים מיוחדים. גמלת הסיעוד מתחלקת ל 6 רמות: רמה 1 היא הנמוכה ביותר ואילו רמה 6 היא הגבוהה ביותר. תביעתנו אושרה בביטוח לאומי ומול חברת הביטוח! הלקוח ומשפחתו זכו לממש את מלא זכויותיהם ומקבלים כל חודש גמלת סיעוד מביטוח הלאומי וגם קצבת סיעוד מחברת הביטוח.

זהו מקרה קלאסי שמראה כמה חשוב להיעזר באיש מקצוע, בעל ניסיון שמכיר את החוקים, התקנות, את מאחורי הקלעים של ביטוח לאומי ודואג למימוש מלא של זכויותיכם.

10 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page